Sivua päivitetty 5.5.2020

Linkit poistettu sekä lisätty teksti.

Kyselyn vastaamisaika on päättynyt. Vastauksia tuli 624 kuntalaiselta. Kiitos kaikille vastanneille!

Lue aiheesta uutinen: Kaupunkilaiset vastasivat kestävän talouden ohjelman kyselyyn

HYVINKÄÄN KAUPUNKI
TIEDOTTAA 20.4.2020

Hyvinkään kaupungin kestävän talouden ohjelman valmistelu avataan kommentoinnille

Hyvinkään kaupunki valmistelee tällä hetkellä kestävän talouden ohjelmaa talouden tasapainottamiseksi. Tavoitteena on löytää 15 miljoonaa euroa kaupungin tulosta parantavia keinoja ajanjaksolla 2020-2024. Kaupungin talous oli -20 miljoonaa euroa alijäämäinen vuonna 2019.

Tuottavuutta, tehokkuutta ja säästöjä pyritään toteuttamaan siten, että vaikutukset kaupunkilaisten arkeen ovat mahdollisimman vähäisiä. Osana ohjelman valmistelua on kaupungissa nyt tehty virkamiestyönä luonnos siitä, millä tavoin toiminnan tasapainottaminen voi saada aikaiseksi.

Koko kestävän talouden valmisteluaineisto on julkisesti luettavissa kaupungin verkkosivuilla olevasta tiedostosta ja aineistoa esittelevä 17.4.2020 pidetyn valtuustoseminaarin tallenne on myös katsottavissa.

Sekä kaupungin luottamushenkilöt, kaupunkilaiset ja kaupungin henkilöstö voivat ottaa kantaa virkamiesvalmistelun esitykseen vastaamalla kyselyyn. Kaupunkilaisille avoin kyselylinkki löytyy tämän tiedotteen lopusta.

Jyrki Mattila, kaupunginjohtaja, p.  040 541 9576
Markus Peevo, talousjohtaja, p. 040 155 4228
Pentti Halonen, sivistystoimen johtaja, p. 040 704 9901
Marko Hytönen, teknisen ja ympäristötoimen johtaja p.
Sari Kuittinen-Tihilä, henkilöstöjohtaja, p. 040 701 2171
Anna-Miia Liimatta, controller, p. 040 836 5622

Liiteaineisto

17.4.2020 valtuustoseminaarin esitysaineisto Kestävän talouden ohjelmasta
(virkamiesvalmisteluna tehty luonnos).

Linkki valtuustoseminaarin puheenvuorojen tallenteisiin, joissa aineisto esitellään. Linkit ei enää käytössä.

Valtuustoseminaari, osa 1:
Puhujat: kaupunginjohtaja Jyrki Mattila, talousjohtaja Markus Peevo, henkilöstöjohtaja Sari Kuittinen Tihilä

Valtuustoseminaari, osa 2:
Puhujat: sivistystoimen johtaja Pentti Halonen, perusopetuksen johtaja Mika Heikura, varhaiskasvatuksen johtaja Eila Rapala, kulttuuri- ja vapaa-aikajohtaja Simo Varjonen, tekniikan ja ympäristötoimialan johtaja Marko Hytönen, tekninen johtaja Miika Kantola, ympäristötoimen johtaja Mika Lavia, talouspäällikkö Riikka Uoti, talousjohtaja Markus Peevo.

Kysely, jolla kaupunkilaiset voivat ottaa kantaa Kestävän talouden ohjelmaan

Päivitetty 14.5.2020