Hyvinkään osallistuvan budjetoinnin äänestystulokset ovat selvillä

Äänestykseen osallistui kaikkiaan 486 hyvinkääläistä, ja ääniä annettiin 1998.

Ehdotuksia kertyi 97 kappaletta, joista äänestykseen eteni 15 ehdotusta. Osa ehdotuksista karsiutui äänestyksen ulkopuolelle mm. liian korkeiden toteutuskustannusten takia.

"Olemme iloisia kaupunkilaistemme aktiivisuudesta. Kiitämme lämpimästi kaikkia ehdotuksia tehneitä ja aktiivisia äänestäjiä", Hyvinkään kaupungin hallintojohtaja Janne Mäki kommentoi.

Äänestystulosten selvittyä työryhmä totesi, että eniten ääniä saaneet ehdotukset olivat kustannusarvion osalta hyvin eri hintaisia (1.500-10.000 euroa). Tämän myötä toteutettaviksi valikoitui viisi eniten ääniä saanutta ehdotusta.

Kaupungin 25.000 euron osbu-budjetilla rakentuu tänäkin vuonna monipuolinen kokonaisuus.

Eniten ääniä saaneet ja toteutettaviksi valitut ehdotukset ovat:

• Iloa vanhuksille
  • Ulkoilmaelokuvanäytös
  • Puistojumppa
  • Maksuton puistoruokailu lapsille kesäaikaan
  • Niitty kukille

Äänestyksessä eniten ääniä (270) sai iloa vanhuksille -ehdotus, jonka mukaan heille toivotaan erilaisia taide- ja kulttuuritapahtumia. Näiden suunnittelu ja aikataulutus tehdään kevään aikana.

Viime vuoden tapaan maksuton puistoruokailu toteutuu tänäkin vuonna. Aivan uutena äänestyksessä voittivat ulkoilmaelokuvanäytös sekä niittykukat ilahduttamaan kulkijoita.

Vuodelle 2024 on varattu 15 000 € talkoorahaa kylien elinvoimaisuuden ja yhteisöllisyyden tukemiseksi.

Kaikista valituista kohteista tiedotamme tarkemmin, kun suunnitelmat etenevät.

Äänestystulokset: www.ehyvinkaa.fi/osallistuvan-budjetoinnin-aanestystulokset-2024/

Lisätietoja:

Hallintopäällikkö Janne Mäki