Hyvinkääni-kampanja toi kaupungin äänen kuuluviin

– 11,1 miljoonaa näyttökertaa ja satojen osallistujien yhteiskappale.

Hyvinkään kaupungin rohkea ja omaleimainen Hyvinkääni-kampanja on päättynyt hyvin tuloksin. Kampanja toteutettiin osana kaupungin uutta brändikonseptia, ja sen tavoitteena oli lisätä Hyvinkään tunnettuutta houkuttelevana, kehittyvänä ja elinvoimaisena asuinpaikkana.

Kampanja huipentui kaupunkilaisten äänistä koostettuun tunnuskappaleeseen, joka syntyi yhteistyössä huipputuottajien ja paikallisten osaajien sekä asukkaiden kanssa. Äänimaisemassa kuuluvatkin niin pesäpallo-ottelun tunnelma kuin luonnon rauha.

Rohkea ja erottuva kaupunkimarkkinointikampanja herätti huomiota ja keskustelua. Kolmivaiheinen kampanja tavoitti kaikkiaan 11,1 miljoonaa näyttökertaa eli impressiota ja se saavutti 21 700 klikkausta. Kappaletta on kuunneltu YouTubessa yli 100 000 kertaa.

"Hyvinkääni-kampanja on ollut meille enemmän kuin markkinointia – se on ollut yhteinen ääni ja tarina, joka on syntynyt hyvinkääläisten omasta kokemuksesta. Olemme ylpeitä siitä, miten rohkeasti kaupunkilaiset lähtivät projektiin mukaan”, kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen iloitsee.

Kampanja toteutettiin yhteistyössä kaupungin markkinointikumppanin Aava & Bangin kanssa, ja sen viestinnän sävy oli hyväntuulinen, leikkisä ja sopivasti villi – aivan kuten Hyvinkää itse. Kampanja on osa kaupungin strategista viestintää.

”Tunnuskappaleella on potentiaalia pitkäikäiseksi brändielementiksi. Kaupunkilaisten osallistaminen toi kampanjaan aitoutta ja yhteisöllisyyttä. Kampanjan kokemuksia voidaan hyödyntää jatkossa asumisen ja matkailun markkinoinnissa”, kaupungin viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen ja Aava & Bangin asiakkuusjohtaja Kerttu Pylvänäinen kommentoivat.

Hyvinkääni-tunnuskappaleen voi kuunnella YouTubessa:
Hyvinkääni, miltä Hyvinkää kuulostaa - YouTube

Hyvnkaani

Lisätietoja

Viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@hyvinkaa.fi
Asiakkuuspäällikkö Kerttu Pylvänäinen kerttu.pylvanainen@bang.fi

Päivitetty 17.6.2025