HYVINKÄÄN KAUPUNKI TIEDOTTAA
20.1.2020

Kaupunginhallituksen lausunto Aseman kouluista: Lähtökohtana on suojelun tutkiminen asemakaavaprosessin kautta

Hyvinkään kaupunginhallitus antoi Aseman koulun rakennuksia ja ympäristöä koskevan lausunnon Uudenmaan ELY-keskukselle kokonaisuuden suojeluesityksestä.

Kaupunginhallitus haluaa, että Aseman koulun alueen ja rakennusten suojeluarvot tutkitaan asemakaavaprosessissa.

Lisäksi kaupunginhallitus on yksimielisesti päättänyt käynnistää välittömästi rakennushistoriaselvityksen. Rakennushistoriaselvityksellä tutkitaan koulukorttelin kulttuurihistorialliset arvot ja molempien rakennusten ulkoasuun, rakennusrunkoon, keskeisiin sisätiloihin ja kiinteään sisustukseen sekä koulukorttelin muodostamaan lähiympäristöön kohdentuvat suojelutarpeet.

Kaupunginhallituksen tahtotila on, että puukoulu säilyy.

• Kaavoituspäällikkö Anitta Ojanen, p. 040 155 4221
  • Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Annika Kokko, p. 044 273 1967

Kaupunginhallituksen esityslistalla ollut lausuntoluonnos, joka hyväksyttiin lisäyksellä rakennushistoriaselvityksen laatimisen käynnistämisestä https://asianhallintavhp.hyvinkaa.fi

Päivitetty 24.3.2020