Hoitotarvikejakelu

Yleistä

Hoitotarvikejakelusta jaetaan hoitotarvikkeita lääkärin tai sairaanhoitajan tekemän lähetteen mukaisesti. Potilas tilaa tarvitsemansa hoitotarvikkeet puhelimitse tai sähköisesti hoitotarvikejakelusta. Tilauksen saapumisen jälkeen hoitotarvikejakelu tilaa tarvikkeet potilaan voimassaolevan hoitotarvikelähetteen sekä hänen tekemänsä hoitotarviketilauksen perusteella HUS:n Helsingin päävarastolta.

Tilattujen hoitotarvikkeiden toimitusaika on kolme (3) viikkoa tilauksen jättämisestä hoitotarvikejakeluun. Tarvikkeiden tilaus- ja nouto-ohjeet löydät alta.

Hoitotarvikejakelu auki paikanpäällä tiistaisin klo 13-17.30 lähetteiden tuomista, ongelmatilanteita, tilausten tekoa ja valmiiksi tilattujen tuotteiden noutoa varten.

 

Hoitotarviketilaukset

  • Puhelimitse, puh. 019 459 3770
    • Jättämällä takaisinsoittopyynnön. Takaisinsoittoajat ajoittuvat maanantaille klo 10-15 sekä keskiviikolle ja torstaille klo 12-15 väliselle ajalle.
    • Jättämällä järjestelmään ääniviestillä hoitotarviketilauksen. Muista mainita nimesi, henkilötunnuksesi, puhelinnumerosi sekä tilattavat tarvikkeet.
  • Kirjallisesti tilauksen hoitotarvikejakelun postilaatikkoon tuomalla. Postilaatikko sijaitsee hoitotarvikejakelun ulkopuolella, oven viereisellä pöydällä
    • Täytä tilauslomake huolellisesti ja jätä laatikkoon
  • tai sähköisellä tilauslomakkeella 

Kiireellisissä tapauksissa soittakaa hoitotarvikejakeluun p. 019 459 3770 tai oman piirin potilastoimistoon p. 019 459 3939. 

Jaettavat hoitotarvikkeet

1. Diabeetikon hoitovälineet

jaetaan lääkärin tekemän yksilöllisen hoitosuunnitelman mukaisesti. Diabetestuotteita annetaan kerralla noin kolmen kuukauden tarvetta vastaava määrä.

  • verensokerimittarit ja -liuskat
  • lansetit
  • insuliinikynät, kynäneulat ja insuliiniruiskut
  • veren ketoainemittausvälineet
  • insuliinipumppuvälineet

Verensokeriliuskojen ohjeellisina määrinä käytetään Käypä Hoito –suosituksen omaseurantaohjeita

Pitkäaikainen tarve (diagnosoitu diabetes)
Monipistoshoito

35-56 liuskaa/ viikko
8-14 pakettia / 3 kk

Tyypin 2 DM (perusinsuliini) 10-15 liuskaa/ viikko
3-4 pakettia / 3 kk
Tyypin 2 DM (ei insuliinia) 0-3 liuskaa/ viikko
0-1 pakettia / 3 kk
Sensoroivaa glukoosimittaria käyttävät 1-2 pakettia / 3 kk
Lapset Erikoissairaanhoidon lähetteen mukaisesti

 

 

 

Väliaikainen tarve (yleensä 4 viikkoa)
Raskaus Erillisen ohjeen mukaisesti
Ateriainsuliinin säätö 14 liuskaa/ viikko
Perusinsuliinin säätö 10 liuskaa/ viikko

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

2. Avannetuotteet

Avannepotilaille jaetaan tarvikkeet hoitavan lääkärin tai avannehoitajan yksilöllisen tarpeen mukaan tehdyn lähetteen perusteella (paksusuoli-, ohutsuoli- ja virtsa-avanne).

3. Vaipat

Vaippoja jaetaan diagnosoidusta sairaudesta aiheutuvaan päivittäiseen ja jatkuvaan kasteluun (keskivaikea ja vaikea inkontinenssi).

Vaippojen saamiseksi tulee täyttää hoitotarvikehakemus/vaipat, jonka voit tulostaa täältä, tai voit noutaa hakemuksen terveysasemalta. Hakemus palautetaan hoitotarvikejakeluun tai pääterveysaseman asiakaspalvelupisteeseen.

Hyvinkäällä on tällä hetkellä käytössä Tenan ja Liberon vaipat, joita jaetaan inkontinenssin vaikeusasteen mukaisesti (yleensä 1-5 vaippaa/ vrk ja kahta erityyppistä vaippaa). Vaipat toimitetaan kotiinkuljetuksella neljästi (4) vuodessa. Tilaukset tulee tehdä kolmen (3) kuukauden välein.

Hoitotarvikejakelusta ei jaeta pesunesteitä, vuodesuojia eikä ruoka- tai pesulappuja.

4. Virtsaamisen apuvälineet

Katetreja jaetaan potilaan yksilöllisen, pitkäaikaisen tarpeen mukaan hoitavan lääkärin päätöksellä. Toistokatetroinnissa käytetään edullisinta tuotetta, joka soveltuu potilaalle.

Lofricin ja Coloplastin katetreille on mahdollista saada ilmainen kotiinkuljetus 4 kertaa vuodessa. Kysy lisää hoitotarvikejakelusta.

5. Imulaitteet

Imulaitteen lainausta varten tarvitaan lähete hoitavalta taholta, joka tulee toimittaa hoitotarvikejakeluun.

6. Muut hoitotarvikkeet

Muita hoitotarvikkeita jaetaan potilaan yksilöllisen, pitkäaikaisen tarpeen mukaan hoitavan lääkärin päätöksellä.

Mikäli kulutus on suurempi tai tuote ei kuulu perusvalikoimaan, potilas joutuu hankkimaan/kustantamaan tuotteet itse.

Uniapnean hoitoon käytettävän CPAP-laitteen maskeja ja suodattimia jaetaan CPAP-hoitajan vastaanotolta. Maskeja saa 1 kpl per vuosi ja suodattimia 4-5 kpl per vuosi. CPAP-hoitajan yhteystiedot: ma-to klo 8-16 ja pe klo 8-14 puh. 040-6740857 (käytössä on takaisinsoittojärjestelmä, takaisinsoitot ajoittuvat ti-to klo 10-10.30 välille).

 

 

 

 

Hoitotarvikkeisiin liittyvissä pulmallisissa tilanteissa voitte ottaa yhteyttä omahoitajaanne.

Tulosta hoitotarvikejakelun ohjeet (pdf)

Päivitetty 4.1.2018 Tulosta

HOITOTARVIKEJAKELU

Sandelininkatu 1, A-rak.
05800 Hyvinkää

PUH: 019 459 3770

FAX: 019 459 3704

S-POSTI:

hoitotarvikejakelu@hyvinkaa.fi

Hoitotarviketilaukset

  • puhelimitse p. 019 459 3770,
    • takaisinsoittoajat: ma 10-15, ke ja to 12-15.

Tilattujen hoitotarvikkeiden nouto

Pääterveysaseman A-rak.
asiakaspalvelupisteestä;
ma, ke-to klo 8-16,
ti klo 8-17.30,
pe ja aattoina klo 8-14.

 Linkki kaupungin etusivulle

 

  

Lähetä e-kortti

 

 

 

Työntekijöille: 
webmail
Opettajat:
- outlook.com/edu.hyvinkaa.fi 

OTA YHTEYTTÄ

PL 86 / Kankurinkatu 4-6
05801 Hyvinkää
p. 019 459 11*
kirjaamo@hyvinkaa.fi
    
Kartta Villatehtaan alueesta 

Kaupungin sähköpostiosoitteet:
etunimi.sukunimi@hyvinkaa.fi
   
Avoinna:
ma-to klo 8-16, pe klo 8-15

   

PALAUTE

Lähetä palautetta

Puhelinvaihde 019 459 11*

VERKKOLASKUT & OSOITE

Verkkolaskutunnus  ja osoite:

verkkolaskuosoite OVT003701258660

operaattori CGI 003703575029

Kaupungin Y-tunnus: 0125866-0

 

PAPERILASKUJEN TOIMITUKSET:
  

Hyvinkään kaupunki
Ostolaskujen käsittely
PL 1
05801 HYVINKÄÄ